وزیر اطلاع‌رسانی بلوچستان در پاکستان: طالبان افغان طالبان پاکستانی را برادران خود می‌دانند

جان محمد اچکزی، وزیر اطلاع‌رسانی ایالت بلوچستان در پاکستان، در صحبتی با بی‌‌بی‌سی گفت که «طالبان افغانستان خود را برادران تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) می‌دانند.»

او افزود یکی از دلایلی که در ایالت خیبر پختونخوا در نزدیکی مرز افغانستان حملاتی صورت می‌گیرد این است که «در همسایگی ما مراکزی وجود دارد که این افراد در آنجا آموزش می‌بینند و حمایت می‌شوند».

آقای اچکزی تاکید کرد:‌ «طالبان افغان تحریک طالبان پاکستان را برادران خود می‌دانند و به همین دلیل است که آنها [طالبان افغان] از طالبان پاکستانی حمایت می‌کنند.»

این مقام ایالتی پاکستان گفت که حکومت طالبان در افغانستان به طالبان پاکستانی «سلاح‌های آمریکایی» تحویل می‌دهد.

مقام‌های حکومت طالبان قبلاً بارها اظهارات مشابه مقامات پاکستانی را بی‌اساس خوانده و رد کرده‌اند. مقامات طالبان به بی‌بی‌سی گفتند که ممکن است برخی از سلاح‌ها در جریان سقوط جمهوریت جابجا شده باشند.

آقای اچکزی پناه گرفتن طالبان افغان را در جریان حضور آمریکا در پاکستان یک اشتباه خواند.

وی افزود: «از کراچی گرفته تا کویته و پیشاور، طالبان افغانستان مهمان ما بودند، امیدوار بودیم که وقتی حکومت طالبان در افغانستان مستقر شود آنها خطر جدی برای پاکستان نباشند.»

انتخابات پاکستان قرار است در ۸ فبروری/فوریه برگزار شود و کمیسیون انتخابات فهرست رسمی نامزدها را منتشر کرده است اما در ایالت‌های پختونخوا و بلوچستان، کارزارهای انتخاباتی به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف شده است.

در برخی جاها مقامات امنیتی محلی به نامزدها تذکر کتبی داده‌اند تا متوجه امنیت خود باشند.

منبع

Be the first to comment on "وزیر اطلاع‌رسانی بلوچستان در پاکستان: طالبان افغان طالبان پاکستانی را برادران خود می‌دانند"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*