وزیر مخابرات طالبان: طرح بستن فیسبوک در افغانستان نهایی است

وزیر مخابرات و تکنالوژی طالبان اعلام کرد که این وزارت طرح محدودیت یا بستن کامل برخی شبکه‌‌های اجتماعی از جمله فیسبوک را نهایی کرده است.

نجیب‌الله مهاجر افزود فیسبوک را برای «جلوگیری از صرف وقت و هزینه» جوانان و دیدن «مسائل غیراخلاقی» می‌بندد.

او در مصاحبه با طلوع نیوز گفت: «جوانان ما در شرایطی‌اند که از نگاه علمی ضعیف و اکثریت‌‌شان بی‌سواد هستند و با این چیزها (شبکه‌های اجتماعی) وقت خود را هدر داده و پول مصرف می‌کنند که این به نفع شرکت و به زیان ملت است.»

اگرچه این مقام طالبان در مورد زمان اجرایی‌ شدن این طرح توضیحی نداد، اما گفت که برای جلوگیری از این موضوع، وزارت مخابرات و‌ تکنالوژی سیاستی تدوین کرده است که فیسبوک را در افغانستان مسدود کند.

وزیر مخابرات و‌ تکنالوژی طالبان تاکید کرد که جوانان افغان نیاز به آموزش دارند و نباید وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کنند.

چندی پیش ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، به کابینه این گروه دستور داده بود که طرح بستن فیسبوک را بررسی کند.

در یک‌ اقدام دیگر، کابینه طالبان وزارت مخابرات و تکنالوژی را موظف کرد که برخی از سایت‌ها و ‌کانال‌های دیگر مانند تیک‌تاک و‌ پاپجی مسدود کند. کابینه طالبان گفته که بازی پابجی و تیک‌تاک سبب «گمراهی جوانان» می‌شود و باید مسدود شود.

طالبان در حالی اقدام به مسدود کردن فیسبوک در افغانستان می‌کند که شرکت «متا»، مالک فیسبوک، براساس قوانین «مبارزه با تروریسم» امریکا، حساب‌های کاربری ادارات دولتی و برخی از اعضای طالبان را مسدود کرده است.

منبع

Be the first to comment on "وزیر مخابرات طالبان: طرح بستن فیسبوک در افغانستان نهایی است"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*