یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا: مراقب تهدیدات در حال رشد گروه‌های تروریستی مثل داعش استیم

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت واشنگتن مراقب تهدیدات در حال رشد گروه‌های تروریستی از جمله داعش خراسان است.

او به افغانستان اینترنشنال همچنین گفت کشورش به آوردن فشار بر طالبان برای اجرای تعهدات این گروه مبنی‌بر مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.

این سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در یک پیام کتبی در پاسخ به پرسش‌های عارف یعقوبی، خبرنگار افغانستان اینترنشنال نوشت که واشنگتن متعهد به این است که مطمئن شود افغانستان دیگر به سکوی خیز تروریستم بدل نخواهد شد.

او افزود که امریکا به طالبان تصریح کرده که این گروه مسئولیت دارد اطمینان حاصل کند که گروه‌های مثل القاعده و داعش پناهگاه امنی در افغانستان نخواهند داشت.

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه امریکا، برداشت واشنگتن این است که طالبان «در مبارزه با داعش فعال‌اند.»

در پی حمله حدود دو هفته پیش به یک تالار کنسرت در مسکو، نگرانی‌ها از حملات گروه‌های تروریستی به ویژه داعش خراسان در منطقه افزایش یافته است. در این حمله که گروه داعش مسئولیت آنرا بر عهده گرفت، نزدیک به ۱۵۰ نفر کشته شدند.

پیشتر لینزی گراهام، سناتور ارشد امریکایی خواستار هدف قرار دادن داعش خراسان در افغانستان شده بود. او گفته بود که امریکا پیش از این‌که دیر شود، باید در برابر داعش اقدام کند.

طالبان هرچند همواره ادعا می‌کنند که داعش را در افغانستان سرکوب کرده، اما این گروه هر از چندی از حمله به غیرنظامیان و گاهی هم به نیروهای طالبان خبر می‌هد. کشورهای همسایه افغانستان و آسیای میانه، بارها از گسترش داعش در افغانستان تحت تسلط طالبان و نفوذ آن به سایر کشورها ابراز نگرانی کرده‌اند. شورای امنیت ملل متحد نیز نگرانی‌های مشابه دارد.

منبع

Be the first to comment on "یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا: مراقب تهدیدات در حال رشد گروه‌های تروریستی مثل داعش استیم"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*